Echt impact maken met jouw euro

Echt impact maken met jouw euro

Heb je een donatie gedaan? Dan wil je natuurlijk graag weten wat er met jouw euro’s gebeurt. Hierover zijn we transparant. Onderstaand lees je hoe HandicapNL omgaat met jouw gift. In ons jaarverslag kan je lezen hoe donateursgelden het afgelopen jaar zijn besteed en welke impact we hiermee hebben kunnen maken.

Waarvoor vragen we jouw donatie?

HandicapNL zet zich in voor eerlijke kansen voor mensen met een beperking. Er bestaan vele initiatieven en projecten die dit doel ondersteunen. Sommige projecten hebben we in eigen beheer. Andere projecten worden geleid door stichtingen die wij vanuit onze missie en visie met fondsen kunnen faciliteren. We maken onderscheid tussen relatief eenvoudige, kortdurende initiatieven die mensen met een beperking en hun naasten een plezierige ervaring bezorgen en meer complexe projecten met een duurzaam effect. Denk bijvoorbeeld aan projecten die gericht zijn op werk, wonen of het toegankelijker maken van musea, dag-attracties en evenementen.

Hoe wordt jouw euro besteed?

Het afgelopen jaar hebben we kunnen verantwoorden dat 75% van onze inkomsten is besteed aan de verwezenlijking van onze (project)doelen. De overige 25% besteden we aan administratie en fondsenwerving.

Van elke gedoneerde euro is dus minimaal 75 cent daadwerkelijk ten goede gekomen aan de doelbesteding. Ongeveer 9 cent komt ten goede aan beheer en administratie. Denk daarbij aan personeelskosten en kantoorruimte. Om onze doelen te bekostigen doen we aan fondsenwerving. Bijvoorbeeld via (online) advertenties en tv-commercials. We besteden maximaal 16 cent van jouw euro aan fondsenwervende activiteiten.

Doelbesteding Euromunt HandicapNL

Impact meten

Om te weten in hoeverre onze projecten effect hebben, brengen we niet alleen de directe resultaten in beeld (bijvoorbeeld het aantal deelnemers of trainingen), maar ook in hoeverre het project bijdraagt aan onze visie en de impact op de lange termijn; langdurige veranderingen richting volledige en blijvende inclusie waar we voortdurend aan bouwen.