We werken de komende tijd met donateurswervers die langs de deuren gaan om vaste donateurs te werven. Dit is anders dan de jaarlijkse collecte, waarbij een collectant aan de deur komt voor een eenmalige bijdrage.
De donateurswervers vertellen over de duizenden jongeren met een verstandelijke beperking die uitzichtloos op de bank zitten, of over de situaties waarin revalidanten zich bevinden als er niemand is die hen bij de hand neemt.
HandicapNL helpt hen door het mogelijk te maken dat jongeren met een verstandelijke beperking een mbo-diploma kunnen behalen en door mensen met een fysieke beperking via sociale revalidatie sneller hun leven op te laten pakken.
Veel gestelde vragen over onze donateurswervers
- In welke gemeenten loopt er een straatwervingscampagne?
Onze wervers zijn momenteel actief in de gemeenten Amersfoort en Oss. Ze zijn te herkennen aan een grijs hesje met het logo van HandicapNL. Ze accepteren nooit contant geld, maar vragen altijd om een machtiging. Wij werken met het wervingsrooster, zoals alle erkende goede doelen in Nederland. Op de site van het CBF kun je eenvoudig controleren of wij in jouw buurt langs zullen komen.
- Waarom is een automatische incasso belangrijk?
Met een doorlopende automatische incasso kunnen wij je donatie zo efficiënt mogelijk inzetten, zonder extra kosten. Daarbij willen we onze wervers niet met contant geld over straat laten gaan. Wanneer je ons machtigt voor een automatische incasso, ontvang je direct een bevestiging van de gemaakte afspraken. Op de bevestiging staan ons incassant-ID en onze contactgegevens vermeld.
Je zit uiteraard nergens aan vast. Mocht er iets veranderen in je persoonlijke situatie, dan volstaat een telefoontje om de automatische incasso direct te stoppen.
Een automatische incasso is ook een veilige manier van geven. Als je het niet eens bent met een afschrijving, heb je acht weken de tijd om het bedrag terug te boeken.
- Zit ik vast aan een automatische incasso?
Nee, je zit nooit ergens aan vast. Mocht er iets wijzigen in je persoonlijke situatie, dan kun je via onze donateurslijn (030-2363777, ma t/m vrij van 9.00 – 16.00 uur) de automatische incasso op elk moment beëindigen.
Een automatische incasso blijft een veilige manier van doneren. Als je niet akkoord bent met een afschrijving, kun je het bedrag binnen acht weken terug laten boeken.
- Ik heb op straat een machtiging toegezegd. Wat kan ik verwachten als donateur?
We zijn ontzettend dankbaar voor je steun! Samen met een groeiende groep betrokken donateurs maak je hulp aan mensen met een beperking in Nederland mogelijk. Onze oprechte dank daarvoor.
Onze medewerker heeft je gegevens, de bijdrage en de frequentie (eenmalig of per maand) waarmee je ons wilt steunen vastgelegd op de tablet. Direct na de inschrijving ontvang je per e-mail en sms een bevestiging van de gemaakte afspraken. Vervolgens proberen we je telefonisch te bereiken om je gegevens en afspraken te verifiëren. Helaas kunnen we niet altijd iedereen bereiken. Binnen 1 tot 4 weken zal je (maand)bijdrage voor de eerste keer worden afgeschreven.
We houden je graag op de hoogte van onze activiteiten en van de besteding van je donatie. Of en hoe we dit doen, hangt af van de voorkeuren die je aan onze medewerker hebt doorgegeven: via onze e-mailnieuwsbrief, of geen verdere updates.
- Ik heb nog een vraag. Hoe kan ik jullie bereiken?
Heb je vragen over de bestemming van jouw donatie of wil je meer weten over periodiek schenken, nalaten, of andere manieren om te helpen? Neem gerust contact met ons op. Bel ons op 030-2363777 of stuur een mail naar service@handicap.nl.