Achter de schermen bij de Dutch Grand Prix!

Nu de overheid eindelijk het licht op groen heeft gezet, kijken we reikhalzend uit naar de start van het grootste evenement van het jaar: de Dutch Grand Prix op het circuit van Zandvoort. HandicapNL en de NRPU maken het voor mensen met een beperking mogelijk om hier bij te zijn. Een dergelijk event is een enorme organisatie. Daarom werken we achter de schermen nauw samen met gespecialiseerde partijen om het event toegankelijk en veilig te maken.

DGP HandicapNL

Toegankelijkheid. Wat bedoelen we daarmee?

In totaal zijn er 100 Extra Care tickets per dag + 100 slaapplekken in een zorghotel beschikbaar gesteld. Een Extra Care ticket biedt je op maat geleverde zorg. Denk bijvoorbeeld aan verpleegkundige zorg voor het wisselen van een sonde of het monitoren van medicijngebruik. Maar ook toegang tot een rustruimte voor personen die snel overprikkeld zijn of een plek waar medicijnen en dieetvoeding verkrijgbaar zijn. Er is speciaal vervoer geregeld voor mensen met een rolstoel van zorghotel naar het circuit. En natuurlijk wordt er gedacht aan rolstoelvriendelijke routes en tribunes.

Samenwerken met specialisten uit het vak

Om dat alles mogelijk te maken is veel specialistische kennis nodig. Fondsenwerver corporate partnerships Ilja Tersteeg heeft als missie de beste partners uit het vak te vinden om deze toegankelijke dagen mogelijk te maken. Ilja: “Zonder de bijdrage van onze partners, fondsen en donateurs kunnen we niets. HandicapNL is ‘slechts’ initiatiefnemer in dit project. Onze partners hebben de kennis en middelen in huis om daadwerkelijk het verschil te maken voor onze doelgroep.”
Om wat voor kennis en middelen gaat het dan? “Denk aan DHL, onze partner die de logistiek van festivalmateriaal regelt. Een partij als Randstad, die tientallen vrijwilligers levert om alles in goede banen te leiden. En Tommy Hilfiger die de kleding voor de staff levert.”

Meerwaarde voor bezoeker en bedrijf

HandicapNL en de DGP zijn ontzettend blij dat dergelijke partijen zich inzetten om het evenement toegankelijk te maken. Waarom verbinden juist deze partijen zich aan dit project? Ilja: “Naast meerwaarde voor bezoekers is het een waardevolle manier om als bedrijf te laten zien dat je inclusie belangrijk vindt.” En dat is uiteindelijk waar het allemaal om draait. Vindt ook Stephanie Ganzeboom van DHL: “Pakketten vervoeren is wat we doen maar we zijn meer dan een logistieke dienstverlener. Met onze Stichting DHL Cares ondersteunen we goede doelen organisaties. DHL is trotse sponsor van HandicapNL. Onze medewerkers zetten zich vol passie in om evenementen toegankelijk te maken voor iedereen.”

Samenwerken?

HandicapNL dankt DHL en alle andere partners voor hun bijdrage. Zie jij ook mogelijkheden om samen te werken met HandicapNL? Wij staan altijd open voor jouw verhaal! Neem contact op met:

Ans Petersen, Projectmanager Events
ans@handicap.nl

Toegankelijkheidstest Festival De Zon: met je rolstoel hobbelen over een oceaan van gras
Toegankelijkheidstest Festival De Zon: met je rolstoel hobbelen over een oceaan van gras
Op weg naar een toegankelijk(er) Paaspop
Op weg naar een toegankelijk(er) Paaspop