Samenwerken met HandicapNL

Heb je een initiatief waarvan je vindt dat het past binnen één van onze vier programma’s ? Wij werken graag met jou samen. Op deze pagina lees je of en zo ja, hoe je met ons een samenwerking kan starten. Verder lees je hoe het proces verloopt en hoe je het project kan verantwoorden.

 

1. Samenwerken met HandicapNL

Het is onze ambitie om mensen met een handicap en hun familie sterker te maken zodat zij volwaardig kunnen meedoen in onze samenleving. Heb jij een initiatief of project waar je graag onze financiering, expertise en netwerk voor wilt inzetten? Als je idee of plan past bij onze programma’s, kijken we er graag naar.

Lees meer over onze aanpak

2. Past jouw project bij ons?

We helpen projecten die voor mensen met een handicap bijdragen aan één van onze programma’s. Deze programma´s zijn gericht op het vergroten van de zelfstandigheid van mensen met een fysieke, verstandelijke of meervoudige handicap, het sterker maken van hun familie en vergroten van hun netwerk. Of het nu kleinschalige, lokale projecten zijn of grote projecten met landelijke impact. Lees alles over onze aanpak en kijk of jouw project bij ons past.

Onze richtlijnen Onze criteria

3. Aanvraag indienen

Heb je positief antwoord gekregen bij de quickscan en past jouw project binnen onze richtlijnen? Ga dan naar de volgende stap.
We hebben twee type projecten met beiden een andere procedure. Via onderstaande button lees je meer over deze procedures.

Meer informatie over het indienen van een aanvraag

4. Van (voor)aanvraag tot toekenning

Gaan wij met je aanvraag aan de slag? Dan ziet de procedure er op hoofdlijnen zo uit:

  • Aanvragen voor kleine en lokale projecten ontvangen binnen twee maanden een besluit.
  • Vooraanvragen voor grote landelijke projecten krijgen een uitnodiging om een definitieve aanvraag met daarbij een uitgebreid projectplan in te dienen (zie ook punt 3 en onze richtlijnenEen projectadviseur of projectassistent neemt contact op; dat kan via e-mail, telefoon of in een gesprek om onze reactie op de aanvraag te bespreken. Soms gaat dat om kleine aanpassingen of om zaken te verhelderen, maar het kan ook zijn dat wij zaken graag anders zien. Daarna zetten wij de besluitvorming in gang. Gemiddeld duurt zo’n traject 3 tot 4 maanden. Aanvragen tussen €4.000,- en €15.000,- worden op kantoor in een commissie besproken. Deze commissie vergadert eens er maand. Aanvragen voor meer dan € 15.000 worden voorgelegd aan een externe bestedingencommissie. Zij brengen eens per kwartaal advies uit.

Download de toekenningsvoorwaarden    Leden van de bestedingencommissie

5. Evaluatie en verantwoording van projecten

Als je je project hebt afgerond, ontvangen we graag binnen drie maanden na afronding de verantwoording. We willen een inhoudelijke én een financiële verantwoording zien. Hiermee evalueren we het project en willen we de effecten en de impact vaststellen.

Gebruik voor deze eindrapportage ons verantwoordingsformulier. Je kunt dat hieronder downloaden. Stuur het ingevulde formulier met kopieën van de bijbehorende facturen/bonnen naar bestedingen@handicap.nl. Bestanden die te groot zijn om te mailen, kan je onder vermelding van het projectnummer naar ons versturen via www.wetransfer.com.

Je kiest het verantwoordingsformulier dat bij je project hoort: bij aanvang van het project is gekozen voor één van onze twee procedures: klein & lokaal of groot & landelijk. Heb je vragen over welk document je moet gebruiken, neem dan even contact op met ons via bestedingen@handicap.nl

Download het verantwoordingsformulier voor kleine, lokale projecten (.doc)

Download het verantwoordingsformulier voor grote, landelijke projecten (.doc)

Wil je meer weten over onze procedure om een projectaanvraag in te dienen? Of wil je graag advies? Neem dan contact op met Patricia van Wijnbergen. Zij helpt je graag verder op weg. Dit kan telefonisch op +31 (0)30-2363777 of via de mail: bestedingen@handicap.nl